Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Infiniti » silnik Infiniti Q60 coupe » zawieszenie silnika Infiniti Q60 coupe » poduszki silnika Infiniti Q60 coupe

poduszki silnika do INFINITI Q60 coupe

wybierz typ samochodu INFINITI Q60 coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960240231
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960681072
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M6 x 1
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,120
dla numeru OE 21830-2H100
nr EAN 4054224039977
cena brutto:
182.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,600
dla numeru OE 21810-0Q000
nr EAN 4054224057476
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Gwint wewnętrzny [mm] M10 x 1,25
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,280
dla numeru OE 21910-2H050
nr EAN 4054224069578
Jednostkaszt.
Dla numeru OE21930-1H050
EAN4054224765302
StanFabrycznie nowy
  • Indeks: JPN 50K0341-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zawieszenie silnika
  • Nazwa
    • PODUSZKA MOCOWANIA SILNIKA KIA
  • Opis
    • CEED I / II 1.4I/1.6I/2.0I/ 1.6CRDI/2.0CRDI /I30 1.4I/1.6I/2.0I/ 1.6CRDI/2.0CRDI -> 2011-12 PRZEDNIA
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 219102H000
    • Numer dostawcy: 50K0341-JPN
  • Parametry:
    • z przodu
cena brutto:
272.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4047437525245
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Ciężar brutto [kg] 1,345
nr EAN 5902048043825
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Ciężar brutto [kg] 1,470
nr EAN 5908281490075
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Ciężar brutto [kg] 1,460
nr EAN 5902048901576
Masa [g] 1538
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8036764462770
Strona zabudowy z przodu
dla numeru OE 219102H000
Masa [g] 1208
nr EAN 8036849463623
CEED 1.6CRDI 2006 -> 2009/ I30 I 1.6CRDI 2007-05 -> 2011-12
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 218302H100
Numer dostawcy: 50K0351-OYO
Gwint zewn. [mm] M6 x 1
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,120
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.