Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota DYNA 150 Platforma / podwozie (LY_) » zawieszenie silnika Toyota DYNA 150 Platforma / podwozie (LY_) » poduszki silnika Toyota DYNA 150 Platforma / podwozie (LY_)

poduszki silnika do TOYOTA DYNA 150 Platforma / podwozie (LY_)

wybierz typ samochodu TOYOTA DYNA 150 Platforma / podwozie (LY_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,555
dla numeru OE 56 84 206
nr EAN 4027816368342
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,417
dla numeru OE 55 700 657
nr EAN 4054224074107
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,200
dla numeru OE 51813198
nr EAN 4054224747629
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Litera rozpoznawcza LJ
nr EAN 4047437331150
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074085486
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074075739
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074085585
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074085608
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 1528
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8033989066226
Masa [g] 2114
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989225333
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 55700441
nr EAN 3660872409225
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 55700657
nr EAN 3660872411372
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 50510781
nr EAN 3660872412270
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 51813198
nr EAN 3660872439017
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,555
nr EAN 4044688368348
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,417
dla numeru OE 55 700 657
nr EAN 4054228074103
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,200
dla numeru OE 51813198
nr EAN 4054228747625
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.