Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » silnik Mercedes-benz KLASA E (W210) » zawieszenie silnika Mercedes-benz KLASA E (W210) » poduszki silnika Mercedes-benz KLASA E (W210)

poduszki silnika do MERCEDES-BENZ KLASA E (W210)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E (W210):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,540
nr EAN 5050063137576
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358966014140
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358966014157
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,23
dla numeru OE 210 240 06 17
nr EAN 4027816037989
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,23
dla numeru OE 210 240 05 17
nr EAN 4027816038030
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,32
dla numeru OE 202 240 26 17
nr EAN 4027816070238
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,516
nr EAN 4027816111078
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Numer seryjny K1491235
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 5901159137478
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437000575
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4047437000582
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
parzyste numery artykułów 09153
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,22
nr EAN 5907558525946
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5901619521939
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,516
nr EAN 5907558560671
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
nr EAN 5902659787613
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074085745
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074616222
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
nr EAN 4040074180075
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074180044
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948092
cena brutto:
112.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
parzyste numery artykułów F8-5461
nr EAN 4031185175463
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1010
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Oznaczenie koloru zielony
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989130309
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Masa [g] 1034
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
Oznaczenie koloru czerwony
nr EAN 8033989130316
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Rodzaj skrzyni biegówAutomatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowyz tyłu
Strona zabudowyz obu stron
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Rodzaj skrzyni biegówAutomatyczna skrzynia biegów
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Strona zabudowyz tyłu
Ciężar [kg]0,516
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Liczba otworów do mocowania4
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,22
dla numeru OE 202 240 26 17
nr EAN 4044688070234
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,23
nr EAN 4044688038036
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,516
nr EAN 4044688587978
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,2919
nr EAN 4046001258633
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Wysokość [mm] 110
Ciężar [kg] 1,2919
nr EAN 4046001258640
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.