
| Długość [mm] | 70 |
| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Kolor wtyczki | czarny |
| nr EAN | 8717109539714 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| nr EAN | 5900427377257 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| nr EAN | 5900427377264 |

| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Długość całkowita [mm] | 73,7 |
| Zakres temperatury od [°C] | -40 |
| Zakres temperatury do [°C] | 150 |
| nr EAN | 4047024337084 |

| Wymagana ilość | 4 |
| nr EAN | 5012759172681 |

| Wymagana ilość | 8 |
| nr EAN | 5012759830246 |

| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| nr EAN | 5012759445761 |

| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| nr EAN | 5012759445778 |

| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| nr EAN | 5012759445808 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Opór [Ohm] | 1100 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| nr EAN | 8435050641996 |

| Długość [mm] | 42 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | czarny |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,032 |
| dla numeru OE | 1J0 927 807 B |
| nr EAN | 4027816225102 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 61,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 78,0 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,041 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 43 |
| nr EAN | 4027816238263 |

| Liczba otworów do mocowania | 1 |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Opór od [Ohm] | 990 |
| Opór do [Ohm] | 1210 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny |
| nr EAN | 4082300130942 |

| nr EAN | 5908242661780 |

| nr EAN | 5901159082488 |

| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| nr EAN | 8001063708959 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| nr EAN | 5907558565614 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| nr EAN | 5907558565621 |

| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Liczba aktywnych styków | 2 |
| nr EAN | 5907558564129 |

| nr EAN | 5907558571868 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Opór [Ohm] | 1100 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Ilość biegunów | 2 |
| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| nr EAN | 4040074391099 |

| Ciężar netto [g] | 33 |
| nr EAN | 5908281472514 |

| Długość [mm] | 36 |
| Wymiar gwintu | M10x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 11 |
| nr EAN | 5706021008753 |

| Długość [mm] | 38 |
| Wymiar gwintu | M6x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 7 |
| nr EAN | 5706021008715 |

| Długość [mm] | 31 |
| Wymiar gwintu | M7x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 7 |
| nr EAN | 5706021008845 |

| Długość [mm] | 29 |
| Wymiar gwintu | M6x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | 7 |
| nr EAN | 5706021008760 |


| nr EAN | 5706021006865 |

| Długość [mm] | 16 |
| Wymiar gwintu | M6x1 |
| Rodzaj gwintu | Gwint zewn. |
| Rozmiar klucza | Torx-30 |
| nr EAN | 5706021125887 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Głębokość zabudowy [mm] | 37 |
| nr EAN | 8430320275109 |

| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 1260 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | z tyłu |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| Kolor | czarny |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Rodzaj wtyczki | męski |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |

| Długość [mm] | 16,1 |
| Wymiar gwintu | M6x1 |
| Materiał | Stal |
| Powierzchnia | Chrom-(VI)-wolna pasywacja |
| Kształt łba śruby / nakrętki | wewnętrzny Torx |
| Wymagana ilość | 2 |
| dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu | TPM1000 |
| Techniczny numer informacyjny | 96981 0008 0 2 |
| nr EAN | 4019722378195 |

| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |

| Rodzaj czujnika | pasywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 73 |
| nr EAN | 3322937734726 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 43 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 61 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 79,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | dla łożyska koła / piasty koła |
| Szerokość [mm] | 21 |
| Ciężar [kg] | 0,039 |
| nr EAN | 4046001920912 |

Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.
Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.
Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025