Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ chłodzenia Renault 12 Variable (117_, 133_) » pompa wodna, osprzęt Renault 12 Variable (117_, 133_) » pompa wodna Renault 12 Variable (117_, 133_)

pompa wodna do RENAULT 12 Variable (117_, 133_)

wybierz typ samochodu RENAULT 12 Variable (117_, 133_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450678308
cena brutto:
112.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,7
nr EAN 8021787119879
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8430632141512
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Tryb pracy mechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Materiał wirnika pompy wody blacha stalowa
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem zębatym
nr EAN 8032747009628
cena brutto:
206.00 zł
 Kup
Tryb pracy mechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250093473885
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Jakość Sealed with SiC/SiC
Nowa część bez depozytu 
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 999 990 0001
nr EAN 4040074019566
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Status produktu: niedostępny
nr EAN 8019738111805
Tryb pracymechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii pompa wodna pasujące do RENAULT 12 Variable (117_, 133_)
pompa wodna

Pompa wody w samochodzie


pompy wody SKF najtaniej w sklepie e-autoparts.pl Pompa wody jest podzespołem samochodu wchodzącym w skład układu chłodzenia pojazdu samochodowego. W procesie chłodzenia silnika spalinowego współpracuje z chłodnicą cieczy chłodzącej
Zazwyczaj napędzana jest paskiem rozrządu i współuczestniczy w systemie naciągu paska rozrządu. Przekazywany na wirnik pompy moment obrotowy wprawa w ruch czynnik chłodniczy w układzie chłodzenia silnika. Czynnik wędrując do chłodnicy wody, odprowadza tam ciepło powstające w wyniku spalania paliwa w silniku samochodowym. Wirnik pompy wody coraz częściej wytwarzany jest z tworzywa sztucznego zamiast żeliwnego. Nie ma to wpływu na żywotność pompy wody, jak sądzą niektórzy użytkownicy. pompy wody HEPU w ofercie e-autoparts.pl Jeżeli w układzie chłodzenia znajdują się przemieszczające się elementy twarde mogące uszkodzić wirnik, to taki stan jest wysoce nieprawidłowy i należy taki układ chłodzenia wyczyścić. Stosowanie wirników z tworzyw lekkich obniża koszt produkcji takiej pompy oraz powoduje w efekcie mniejsze nakłady energetyczne na prace takiej pompy wody, czyli mniejsze zużycie paliwa.
 

Przyczyny uszkodzeń pompy wody


Pompa wody jak każdy element pojazdu ulega stopniowemu zużyciu. Na jego przebieg mają wpływ częste rozruchy silnika połączone z jego częstym stygnięciem i nagrzewaniem. Zastosowanie zużytego lub niewłaściwego płynu chłodzącego także ma wpływ na żywotność takiej pompy. Wszelkie zanieczyszczenia układu chłodzącego powodują stopniowe zużywanie uszczelnienia wirnika pompy, prowadzące do rozszczelnienia i utraty płynu chłodzącego w układzie. Innym czynnikiem mogącym mieć wpływ na niewłaściwą pracę pompy wody jest niewłaściwy naciąg paska rozrządu napędzającego pompę wodną. Zbyt mocny może powodować nadmiernie obciążenie łożyska wirnika pompy.
Aby nasza pompa wody w samochodzie pracowała długo i bezawaryjnie należy dbać o regular ną wymianę płynu chłodniczego i w żadnym wypadku nie zamieniać go na zwykłą wodę. Oczywiście taki zabieg można wykonać doraźnie w celu uzupełnienia czynnika chłodniczego w przypadku jego gwałtownego wycieku. Ale zawsze po dotarciu do warsztatu samochodowego należy zlecić napełnienie układu chłodniczego odpowiednim płynem.
 

Wymiana pompy wody w samochodzie

pompy wody DOLZ w sklepie e-autoparts.pl

 
Przed wymianą pompy wody należy spuścić płyn chłodniczy znajdujący się w układzie chłodzenia samochodu. Należy upewnić się że silnik ostygł już na tyle, że nie ulegniemy poparzeniu przy spuszczaniu czynnika. Zużytego czynnika chłodniczego nie można wylewać do kanalizacji, a należy oddać go do utylizacji odpowiednim firmom. Należy obejrzeć spuszczony płyn chłodniczy czy zawiera dużą ilość zanieczyszczeń. Zaleca się przed założeniem nowej pompy zalanie układu płukanką i uruchomienie silnika na kilka minut celem przepłukania układu chłodzenia. Po spuszczeniu płukanki można przystąpić do montażu nowej pompy wody.
Należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji montażu załączonej przez producenta. W przypadku braku takowej można poszukać źródeł w internecie oraz na stronie naszego sklepu.

Do najbardziej znanych producentów pomp wody należą pompy wody SKF, pompy Wody Hepu, pompy wody Dolz oraz  Kraft i Maxgear.


informacje dodatkowe: