Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ chłodzenia Volkswagen POLO CLASSIC (86C, 80) » pompa wodna, osprzęt Volkswagen POLO CLASSIC (86C, 80) » pompa wodna Volkswagen POLO CLASSIC (86C, 80)

pompa wodna do VOLKSWAGEN POLO CLASSIC (86C, 80)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN POLO CLASSIC (86C, 80):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450696982
Napięcie [V] 12
Ciśnienie [bar] 0,1
Wydatek [l/h] 900
Rodzaj zabezpieczenia (kod IP) IP6K7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
nr EAN 3165143419496
Napięcie [V] 12
Ciśnienie [bar] 0,1
Wydatek [l/h] 900
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
nr EAN 4047023066879
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8430632182317
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Wersja wzmocniona 
Ciężar [kg]1,34
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2załączana pompa wodna
cena brutto:
682.99 zł
 Kup
Tryb pracy mechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca załączana pompa wodna
nr EAN 4250093415717
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym regulatorem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2załączana pompa wodna
Wykonanie pompy wodnejdla napędu paskiem zębatym
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Tryb pracy elektryczny
Napięcie znamionowe [V] 12
Ciśnienie robocze [bar] 0,1
Wydatek [l/h] 900
Rodzaj zabezpieczenia (kod IP) IP6K7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Napięcie [V] 12
Jakość/Klasa Easy Fit
Ilość biegunów 2
Kształt prostokątny
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8718042335821
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Kształt obudowy wtyczkiOwalny
Tryb pracyElektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Z elementami do montażu
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Rodzaj zaworu zawór przełączający
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0096
nr EAN 4028977823190
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977902673
Napięcie [V]12
Tryb pracyelektryczny
3 lata gwarancji
prostokątny
Napięcie [V] 12
elektryczny
Ciężar [kg] 0,3
Ilość biegunów 2
Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE)
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pompa wodna

Pompa wody w samochodzie


pompy wody SKF najtaniej w sklepie e-autoparts.pl Pompa wody jest podzespołem samochodu wchodzącym w skład układu chłodzenia pojazdu samochodowego. W procesie chłodzenia silnika spalinowego współpracuje z chłodnicą cieczy chłodzącej
Zazwyczaj napędzana jest paskiem rozrządu i współuczestniczy w systemie naciągu paska rozrządu. Przekazywany na wirnik pompy moment obrotowy wprawa w ruch czynnik chłodniczy w układzie chłodzenia silnika. Czynnik wędrując do chłodnicy wody, odprowadza tam ciepło powstające w wyniku spalania paliwa w silniku samochodowym. Wirnik pompy wody coraz częściej wytwarzany jest z tworzywa sztucznego zamiast żeliwnego. Nie ma to wpływu na żywotność pompy wody, jak sądzą niektórzy użytkownicy. pompy wody HEPU w ofercie e-autoparts.pl Jeżeli w układzie chłodzenia znajdują się przemieszczające się elementy twarde mogące uszkodzić wirnik, to taki stan jest wysoce nieprawidłowy i należy taki układ chłodzenia wyczyścić. Stosowanie wirników z tworzyw lekkich obniża koszt produkcji takiej pompy oraz powoduje w efekcie mniejsze nakłady energetyczne na prace takiej pompy wody, czyli mniejsze zużycie paliwa.
 

Przyczyny uszkodzeń pompy wody


Pompa wody jak każdy element pojazdu ulega stopniowemu zużyciu. Na jego przebieg mają wpływ częste rozruchy silnika połączone z jego częstym stygnięciem i nagrzewaniem. Zastosowanie zużytego lub niewłaściwego płynu chłodzącego także ma wpływ na żywotność takiej pompy. Wszelkie zanieczyszczenia układu chłodzącego powodują stopniowe zużywanie uszczelnienia wirnika pompy, prowadzące do rozszczelnienia i utraty płynu chłodzącego w układzie. Innym czynnikiem mogącym mieć wpływ na niewłaściwą pracę pompy wody jest niewłaściwy naciąg paska rozrządu napędzającego pompę wodną. Zbyt mocny może powodować nadmiernie obciążenie łożyska wirnika pompy.
Aby nasza pompa wody w samochodzie pracowała długo i bezawaryjnie należy dbać o regular ną wymianę płynu chłodniczego i w żadnym wypadku nie zamieniać go na zwykłą wodę. Oczywiście taki zabieg można wykonać doraźnie w celu uzupełnienia czynnika chłodniczego w przypadku jego gwałtownego wycieku. Ale zawsze po dotarciu do warsztatu samochodowego należy zlecić napełnienie układu chłodniczego odpowiednim płynem.
 

Wymiana pompy wody w samochodzie

pompy wody DOLZ w sklepie e-autoparts.pl

 
Przed wymianą pompy wody należy spuścić płyn chłodniczy znajdujący się w układzie chłodzenia samochodu. Należy upewnić się że silnik ostygł już na tyle, że nie ulegniemy poparzeniu przy spuszczaniu czynnika. Zużytego czynnika chłodniczego nie można wylewać do kanalizacji, a należy oddać go do utylizacji odpowiednim firmom. Należy obejrzeć spuszczony płyn chłodniczy czy zawiera dużą ilość zanieczyszczeń. Zaleca się przed założeniem nowej pompy zalanie układu płukanką i uruchomienie silnika na kilka minut celem przepłukania układu chłodzenia. Po spuszczeniu płukanki można przystąpić do montażu nowej pompy wody.
Należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji montażu załączonej przez producenta. W przypadku braku takowej można poszukać źródeł w internecie oraz na stronie naszego sklepu.

Do najbardziej znanych producentów pomp wody należą pompy wody SKF, pompy Wody Hepu, pompy wody Dolz oraz  Kraft i Maxgear.


informacje dodatkowe: