Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » napęd koła, przeguby Audi A5 (8T3) » przegub napędowy Audi A5 (8T3)

przegub napędowy do AUDI A5 (8T3)

wybierz typ samochodu AUDI A5 (8T3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,50
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 106,0
Długość [mm] 95,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Wymiar gwintu M16x1,5x72
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064150466
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 34
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 86
Długość [mm] 85,5
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] 43,21
otwór Ø [mm] 10,5
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 104
Nowa część 
nr EAN 4019064368229
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,5
Średnica przegubu [mm] 99
Długość [mm] 94
Wymiar gwintu M16x1.5
Ograniczenia producenta GKN SX
Nowa część 
nr EAN 4019064368564
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 34
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 34
Długość [mm] 88
Specyfikacja Inner groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wymiar gwintu M16x1,5
Długość [mm] 94
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku)
średnica zewnętrzna [mm] 106
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,3
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
nr EAN 8032928124607
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,5
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 95,5
średnica zewnętrzna [mm] 106
nr EAN 5902659720016
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów24
średnica zewnętrzna [mm]104
Materiał Termoplast
Wymiar gwintu M16 x 1,5
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,3
średnica zewnętrzna [mm] 106
nr EAN 8032747054130
Ciężar netto [g] 1955
nr EAN 5902048022639
Liczba zębów 1 34
Wysokość [mm] 88
Ciężar brutto [kg] 2,325
Ciężar netto [g] 2225
nr EAN 5902048003386
Długość [mm] 95,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,4
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku)
Średnica przegubu [mm] 105
nr EAN 4058787075977
otwór Ø [mm] 10,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 34
Ilość otworów 6
średnica zewnętrzna [mm] 85
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 104
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
nr EAN 7316577948434
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,50
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 106,0
Długość [mm] 95,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Wymiar gwintu M16x1,5x72
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064046912
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 34
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 86
Długość [mm] 85,5
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] 43,21
otwór Ø [mm] 10,5
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 104
Nowa część 
nr EAN 4019064368212
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 76,5
Średnica przegubu [mm] 99
Długość [mm] 94
Wymiar gwintu M16x1.5
Ograniczenia producenta GKN SX
Nowa część 
nr EAN 4019064368526
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle