Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » napęd koła, przeguby Ford TOURNEO COURIER V769 nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (N1P) » przegub napędowy Ford TOURNEO COURIER V769 nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (N1P)

przegub napędowy do FORD TOURNEO COURIER V769 nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (N1P)

wybierz typ samochodu FORD TOURNEO COURIER V769 nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (N1P):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 153
średnica zewnętrzna [mm] 79,5
Gwint zewn. [mm] M22 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Ciężar [kg] 2,0
Ilość zębów, pierścień ABS 29
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063089028
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 4014870385958
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Od strony koła
Ciężar [kg] 1,986
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52
Ilość zębów, pierścień ABS 44
średnica zewnętrzna [mm] 79
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Długość opakowania [cm] 20,0
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,5
nr EAN 4056111039213
Specyfikacja Middle groove
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 22
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wymiar gwintu M22x1,5
Długość [mm] 153
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 22
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Średnica przegubu [mm] 75,7
Długość [mm] 153
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Wymiar gwintu M22x1.5
nr EAN 5901779841502
Strona zabudowy Od strony koła
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 82
Materiał Guma
Wymiar gwintu M22 x 1,5
nr EAN 5907558500127
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 1,875
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 76
Długość opakowania [cm] 20,0
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,5
nr EAN 5903364340766
Rodzaj przegubu:Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 22
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 50
średnica zewnętrzna [mm]: 82
Status produktu: Normal
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle