Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Średnica przegubu [mm] | 100,0 |
Długość [mm] | 88,7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1.5x72 |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064150381 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Materiał osłony | Termoplast |
nr EAN | 4014870392338 |
Długość [mm] | 91 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 76,5 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Ciężar [kg] | 2,47 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4054224735060 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Średnica przegubu [mm] | 100,0 |
Długość [mm] | 88,7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1.5x72 |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064150381 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Średnica przegubu [mm] | 100,0 |
Długość [mm] | 88,7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1.5x72 |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064150428 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
Średnica przegubu [mm] | 94,20 |
Długość [mm] | 88,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1,5x72 |
Ograniczenia producenta | GKN SX |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064355557 |
Rodzaj przegubu | Przegub statywu trójnożnego |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 34 |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
Średnica przegubu [mm] | 86 |
Długość [mm] | 85,5 |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 43,21 |
otwór Ø [mm] | 10,5 |
Ilość otworów | 6 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 104 |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064368229 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Specyfikacja | Middle groove |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Długość [mm] | 88,5 |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 34 |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 34 |
Długość [mm] | 88 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Specyfikacja | Inner groove |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,4 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Długość [mm] | 88 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Średnica przegubu [mm] | 100 |
Długość [mm] | 89 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Wymiar gwintu | M16x1.5x72 |
nr EAN | 5901779841885 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
nr EAN | 8032928124591 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 8001063700595 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Wał napędowy | bez pierścienia ABS |
Długość [mm] | 88,5 |
nr EAN | 5902659720023 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Średnica przegubu [mm] | 100,0 |
Długość [mm] | 88,7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1.5x72 |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 5902659756244 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 24 |
średnica zewnętrzna [mm] | 104 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,3 |
Materiał | Guma |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
nr EAN | 8032747058305 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Wał napędowy | bez pierścienia ABS |
Długość [mm] | 88,5 |
nr EAN | 4040074118085 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Długość [mm] | 88 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,4 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Powierzchnia | pokryty proszkowo |
Ciężar netto [g] | 1955 |
nr EAN | 5902048022639 |
Liczba zębów 1 | 34 |
Wysokość [mm] | 88 |
Ciężar brutto [kg] | 2,325 |
Ciężar netto [g] | 2225 |
nr EAN | 5902048003386 |
Ciężar netto [g] | 2590 |
nr EAN | 5902048027986 |
Ciężar netto [g] | 2630 |
nr EAN | 5902048018762 |
Długość [mm] | 90,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) |
Średnica przegubu [mm] | 98 |
nr EAN | 4058787075670 |
Wymiar gwintu | M16x1,5x72 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) |
Ochrona przeciwpyłowa | z osłoną przeciwpyłową |
nr EAN | 7316575849191 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) |
nr EAN | 7316579296960 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
Średnica przegubu [mm] | 100,0 |
Długość [mm] | 88,7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1.5x72 |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064046875 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
Średnica przegubu [mm] | 94,20 |
Długość [mm] | 88,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Wymiar gwintu | M16x1,5x72 |
Ograniczenia producenta | GKN SX |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064355540 |
Rodzaj przegubu | Przegub statywu trójnożnego |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 34 |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
Średnica przegubu [mm] | 86 |
Długość [mm] | 85,5 |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 43,21 |
otwór Ø [mm] | 10,5 |
Ilość otworów | 6 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 104 |
Nowa część | |
nr EAN | 4019064368212 |
Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut francuskich.
Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.
Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.
przegub napędowy Lobro | przegub napędowy Spidan |
przegub napędowy GSP | przegub napędowy Kamoka |
przegub napędowy SKF | przegub napędowy Maxgear |
przegub napędowy Ruville | przegub napędowy Meyle |
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025