Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
Materiał osłony | Polychloropren (Neopren) | |
nr EAN | 4014870584641 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
średnica zewnętrzna [mm] | 94 | |
Materiał osłony | Polychloropren (Neopren) | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
Długość [mm] | 32 | |
nr EAN | 4014870587314 |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 1,61 | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 33 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 94 | |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
Długość opakowania [cm] | 20,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 10,5 | |
nr EAN | 4056111045818 |
Ciężar [kg] | 1,8 | |
dla numeru OE | 321 498 350 X | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816332428 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
Ø pierścienia ABS [mm] | 73,50 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53,00 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 88,00 | |
Długość [mm] | 91,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M14x1,5x73 | |
Materiał osłony | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064119807 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53,00 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 88,00 | |
Długość [mm] | 91,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M14x1,5x73 | |
Materiał osłony | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064119814 |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
Długość [mm] | 32,00 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
Średnica przegubu [mm] | 94,00 | |
otwór Ø [mm] | 8,20 | |
Ilość otworów | 6 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 78,00 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064111061 |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 33 | |
Długość [mm] | 32 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
nr EAN | 5908234612998 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
nr EAN | 8032532051382 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
nr EAN | 8032532055694 |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 94 | |
nr EAN | 8032532055670 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 8001063926094 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Materiał | Guma | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
nr EAN | 5907558500424 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Materiał | Guma | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
nr EAN | 5907558500349 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Materiał | Guma | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 81 | |
nr EAN | 5907558500486 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Długość [mm] | 34 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 99,9 | |
Ilość otworów | 6 | |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
nr EAN | 5907558513837 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 100,0 | |
Długość [mm] | 32,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą | |
otwór Ø [mm] | 8,20 | |
Ilość otworów | 6 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 86,00 | |
Materiał osłony | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 5903364340346 |
Materiał | Guma | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
nr EAN | 8032747471111 |
Materiał | Guma | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
nr EAN | 8032747470909 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Wał napędowy | z pierścieniem ABS | |
Długość [mm] | 93 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
nr EAN | 4040074266946 |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Wał napędowy | bez pierścienia ABS | |
Długość [mm] | 91 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 88 | |
nr EAN | 4040074146194 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 81 | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) | |
nr EAN | 7316572878620 |
Długość [mm] | 34 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 33 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 99,9 | |
Ilość otworów | 6 | |
Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy | |
nr EAN | 7316572879597 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 33 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 30 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 45 | |
Ø pierścienia ABS [mm] | 73,50 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 53,00 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 88,00 | |
Długość [mm] | 91,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M14x1,5x73 | |
Materiał osłony | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064025504 |
średnica zewnętrzna [mm] | 81 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Ciężar [kg] | 1,752 | |
nr EAN | 4046001348259 |
Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut francuskich.
Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.
Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.
przegub napędowy Lobro | przegub napędowy Spidan |
przegub napędowy GSP | przegub napędowy Kamoka |
przegub napędowy SKF | przegub napędowy Maxgear |
przegub napędowy Ruville | przegub napędowy Meyle |
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025