
| Długość [mm] | 165 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 93,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M22 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 30 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Ciężar [kg] | 2,76 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 5050063036633 |

| Specyfikacja | Inner groove |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 30 |
| Wymiar gwintu | M22x1,5 |
| Długość [mm] | 165 |
| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 5-biegowa |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Ø pierścienia ABS [mm] | 80 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Średnica przegubu [mm] | 90,5 |
| Długość [mm] | 160 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
| Wymiar gwintu | M22x1.5M |
| nr EAN | 5901779841540 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 24 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| Wał napędowy | z pierścieniem ABS |
| Długość [mm] | 160 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| nr EAN | 5907558549072 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Długość całkowita [mm] | 165 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 30 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Specyfikacja | Groove type: INNER |
| nr EAN | 5907558569315 |

| Materiał | Guma |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
| Wymiar gwintu | M22 x 1,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 30 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 96,4 |
| nr EAN | 8032747474846 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 24 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 56 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| Wał napędowy | z pierścieniem ABS |
| Długość [mm] | 160 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| nr EAN | 4040074048276 |

| Ciężar netto [g] | 6000 |
| nr EAN | 5908281463673 |

| Ciężar netto [g] | 2600 |
| nr EAN | 5908281463833 |

| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 26 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Ilość zębów, pierścień ABS | 48 |
| Ø pierścienia ABS [mm] | 80,00 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63,00 |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
| Średnica przegubu [mm] | 90,50 |
| Długość [mm] | 160,0 |
| Wymiar gwintu | M22x1.5M |
| Materiał osłony | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064050759 |
Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut
francuskich.
Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.
Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.
| przegub napędowy Lobro | przegub napędowy Spidan |
| przegub napędowy GSP | przegub napędowy Kamoka |
| przegub napędowy SKF | przegub napędowy Maxgear |
| przegub napędowy Ruville | przegub napędowy Meyle |

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025