Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » paski napędowe Opel VECTRA C Kombi (Z02) » pasek wieloklinowy Opel VECTRA C Kombi (Z02) » ramię napinacza Opel VECTRA C Kombi (Z02)

ramię napinacza do OPEL VECTRA C Kombi (Z02)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA C Kombi (Z02):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 65,00
Szerokość [mm] 26,00
nr EAN 4005108616388
średnica zewnętrzna [mm] 76,00
Szerokość [mm] 26,00
nr EAN 4005108616067
średnica zewnętrzna [mm] 58,00
Szerokość [mm] 20,00
nr EAN 4005108746207
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 26
Materiał Metal
nr EAN 5901619500248
średnica zewnętrzna [mm] 58
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 20
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5901619565476
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 26
Materiał Metal
nr EAN 5901619592090
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
ramię napinacza

Ramię napinacza paska wielorowkowego 


Napinacz odpowiedzialny jest za utrzymanie właściwego napięcia paska, a zatem odgrywa bardzo ważną rolę dla pracy układu napędu paska pomocniczego. Jest też ochroną dla innych elementów, jak pompa wodna czy też alternator, zapobiegając ich przedwczesnej awarii. Wymiana paska nie jest czynnością kosztowną, dlatego w wielu przypadkach zaleca się też przy okazji wymianę napinacza. Pasek, który nie jest wystarczająco dobrze napięty, będzie się ślizgał, co skutkuje hałasem, wzrostem temperatury i oczywiście przedwczesnym jego zużyciem. To w konsekwencji doprowadzi do sukcesywnego zużywania się innych elementów układu. 

Wymianie może podlegać cały napinacz lub też tylko jeden z jego elementów, np. ramię napinacza

Kiedy wymienić należy napinacz, ramię napinacza paska wielorowkowego lub inną część napinacza? 


Usterkę można zweryfikować samodzielne lub też podczas kontroli i przeglądu pojazdu. Są takie symptomy, które świadczą o zbliżającym się końcu napinacza. Zlokalizuje ramię napinacza, a następnie sprawdź, czy między nim a podstawą nie cieknie rdza. Jeżeli ramię napinacza paska wielorowkowego ma bezpośredni kontakt z obudową sprężyny i metalowego elementy się ze sobą stykają, dochodzi do niewspółpłaszczyznowości ramienia napinacza. Na kole pasowym pasek prowadzony jest nieprawidłowo, powstają gładkie pasma oraz żłobienia na ramieniu i obudowie. To oznacza, że wymienić należy ramię napinacza lub napinacz. 

Można również zaobserwować, że ramię napinacza wielorowkowego wychyla się podczas pracy w przód i tył. To skutkuje dużymi wahaniami i ciągłymi drganiami. Przy ruchu ramienia niekiedy pojawia się też tarcie lub ramię się zacina. Za pomocą klucza możliwe jest obrócenie napinacza w całym zakresie jego ruchu. To wymaga wymiany napinacza.