Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » paski napędowe Skoda 130 » pasek wieloklinowy Skoda 130 » rolka napinacza paska wieloklinowego Skoda 130

rolka napinacza paska wieloklinowego do SKODA 130

wybierz typ samochodu SKODA 130 :
rolka napinacza paska wieloklinowego

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Jedynie części wykonane z najlepszych materiałów i z zachowaniem precyzji produkcji mogą zagwarantować satysfakcję. Zdajemy sobie sprawę z tego, że wyposażenie auta ma znaczenie dla bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i pozostałych uczestników ruchu. Oferujemy więc jedynie oryginalne części od renomowanych producentów. W tej kategorii znajdziesz m.in. takie elementy jak rolka napinacza paska wieloklinowego

Ta niewielka część wyposażenia, odpowiedzialna jest za pracę wielu istotnych układów w pojeździe. Brak odpowiedniego napięcia paska klinowego oznacza konieczność przerwania jazdy i naprawę. Zachęcamy do inwestycji w sprawdzone rozwiązania, które cieszą się wysoką popularnością wśród zadowolonych klientów. 
 

Jak ważna jest rolka napinająca paska wieloklinowego?


Czy wiesz, że pasek klinowy połączony jest z wałem korbowym silnika, dzięki czemu napędza wiele istotnych układów w aucie? Odpowiada m.in. za pracę pompy wspomagania, sprężarki klimatyzacji, alternatora, czy chociażby pompy płynu chłodniczego. Bez odpowiedniego napięcia paska klinowego, samochód automatycznie nie może kontynuować jazdy, gdyż układ chłodniczy, elektryczny i wspomagania przestają pracować.  Potrzebuje on oczywiście dobrego naprężenia, za które odpowiada napinacz. Ten zaś zależny jest od rolki, bez której cały system nie ma prawa działać. 
 

Jak dbać o stan rolki napinacza paska klinowego?


Regularne przeglądy stanu zużycia rolki napinającej pasek wieloklinowy powinny w stanowczości wystarczyć. Płynne działanie, brak luzów i praca w jednej płaszczyźnie gwarantują, że układ powinien odpowiednio funkcjonować podczas jazdy. Jeśli jednak usłyszycie w podróży pisk lub metaliczny dźwięk wydobywający się z silnika, oznaczać to może pojawienie się problemów. 

Warto weryfikować także, czy nie powstały żadne wgniecenia, zarysowania i wyszczerbienia na rolce. Mogą one nie tylko negatywnie wpływać na proces eksploatacji pozostałych części, ale także powodować poważne awarie, które w konsekwencji zniszczą pozostałe elementy silnika, układu chłodzącego itp.