Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daewoo » sprzęgło Daewoo LEGANZA (KLAV) » sterowanie sprzęgłem Daewoo LEGANZA (KLAV) » siłownik sprzęgła Daewoo LEGANZA (KLAV)

siłownik sprzęgła do DAEWOO LEGANZA (KLAV)

wybierz typ samochodu DAEWOO LEGANZA (KLAV):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
396.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
nr EAN 8717109371871
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Średnica [cal] 13/16
otwór Ø [mm] 20,63
nr EAN 5900427253308
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450664929
Ciężar [kg] 0,492
nr EAN 5050063436198
Otwór Ø 1 [mm] 20
Rozstaw śrub mocujących [mm] 53
Gwint wewnętrzny [mm] 9
Ilość otworów gwintowanych 1
nr EAN 8033001327274
CARISMA 1.6i 16V, 1.8i 16V 95->
Średnica [mm] : 20,6
Średnica [mm] 21
nr EAN 8430320022895
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Średnica [mm] 20,6
nr EAN 3322937535965
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii siłownik sprzęgła pasujące do DAEWOO LEGANZA (KLAV)
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.