Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » sprzęgło Ferrari 599 SA » sterowanie sprzęgłem Ferrari 599 SA » siłownik sprzęgła Ferrari 599 SA

siłownik sprzęgła do FERRARI 599 SA

wybierz typ samochodu FERRARI 599 SA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 46,5
nr EAN 8717109122008
Ciężar [kg] 0,540
dla numeru OE 41710-39020
nr EAN 5050063036275
Otwór Ø 1 [mm] 20,6
Rozstaw śrub mocujących [mm] 47
Gwint wewnętrzny [mm] 9
Ilość otworów gwintowanych 1
nr EAN 8033001034813
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
CARENS III 2.0CRDI 06.06 ->/ CARENS III 2.0I 06.06 ->/ MAGENTIS II 2.0I 05.10 ->/ MAGENTIS III 2.0I 08.05 ->/ MATRIX II 1.6I 08.04 ->/ MATRIX II 1.8I 08.04 ->
Gwint wewnętrzny [mm] : 9
Otwór - śr. 1 [mm] : 20,6
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 20,6
Wymiar gwintu 10 x 1
Rozstaw śrub mocujących [mm] 46,5
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032928084031
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032928083317
Średnica [mm] 20,64
nr EAN 5903364338954
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.