Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sprzęgło Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD » sterowanie sprzęgłem Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD » siłownik sprzęgła Volkswagen TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD

siłownik sprzęgła do VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Platforma / podwozie (SFD, SFE, SFL, SFZ, SJD:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 12 x 1,25
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 65,2
nr EAN 8432509652909
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 12 x 9
Rozstaw śrub mocujących [mm] 65,2
nr EAN 8032928099165
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19
Materiał Aluminium
nr EAN 3322938146955
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.