Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel MOKKA / MOKKA X (J13) » tworzenie mieszanki Opel MOKKA / MOKKA X (J13) » sonda Opel MOKKA / MOKKA X (J13)

sonda do OPEL MOKKA / MOKKA X (J13)

wybierz typ samochodu OPEL MOKKA / MOKKA X (J13):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047025645263
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047026364941
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 5012759544099
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 307
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510013328
Długość [mm] 44
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,04
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 4054224035559
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Liczba otworów do mocowania 1
Od ciśnienia [Pa] 11000
Do ciśnienia [Pa] 307000
Napięcie znamionowe [V] 5
Opór [Ohm] 2080
Ilość połączeń 4
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300306804
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 8
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 4082300786613
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4082300818499
Kształt prosty
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Długość przewodu [mm] 230
Układ wydechowy przed katalizatorem
dla numeru OE 55594234
Napięcie robocze [V] 12
Ciśnienie [bar] od 0,27
Ciśnienie [bar] do 2,9
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074299913
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 446
Rodzaj czujnika czujnik PTC
nr EAN 4040074310847
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 295
Rodzaj czujnika czujnik PTC
nr EAN 4040074311332
cena brutto:
442.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość [mm] 501
nr EAN 087295937136
Długość [mm] 517
Ciężar netto [g] 70
nr EAN 5902048879851
Długość [mm] 250
Ciężar netto [g] 60
nr EAN 5902048879837
Napięcie [V] 12
Tryb pracy elektryczny
Długość przewodu [mm] 250
Status produktu: Normalny
Status produktu: Normalny
Status produktu: Normalny
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Ciężar [kg] 0,043
Liczba otworów do mocowania 1
Liczba przewodów 2
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
dla numeru OE 55 598 778
Ilość biegunów 3
nr EAN 4046001959844
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.