Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » tworzenie mieszanki Mazda MX-5 IV (ND__) » sonda Mazda MX-5 IV (ND__)

sonda do MAZDA MX-5 IV (ND__)

wybierz typ samochodu MAZDA MX-5 IV (ND__):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Strona wysokiego ciśnienia
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4047026092257
nr EAN 4047026184914
Rodzaj korpusu z obudową
Średnica otworu centrującego [mm] 17,6
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379141562
Wymiar gwintu 3/8 GAS
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510054864
Wymiar gwintu 3/8 GAS
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510034804
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 5
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4029416430979
Ilość połączeń 3
Kolor czarny
Ciężar [kg] 0,050
nr EAN 5902659724656
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Kolor wtyczki czarny
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M14x1,5 mm
Rozmiar klucza 21
cena brutto:
302.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość [mm] 300
nr EAN 4010326931953
Ciężar netto [g] 34
nr EAN 5902048093714
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 115
nr EAN 5902048897251
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048923486
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów Diesla z filtrem cząstek stałych (DPF)
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.