
| nr EAN | 4047024876590 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |
| System tworzenia mieszanki paliwowej | Wtrysk bezpośredni |
| nr EAN | 4047026264760 |

| nr EAN | 4047025507042 |

| Długość przewodu [mm] | 345 |
| nr EAN | 4047026448870 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759514788 |

| Ilość podłączonych styków | 2 |
| nr EAN | 5012759533352 |

| Długość przewodu [mm] | 385 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 5012759975305 |

| nr EAN | 8012510009420 |

| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| nr EAN | 8012510025345 |

| Ciśnienie od [kPa] | 28,9 |
| ciśnienie do [kPa] | 400 |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,48 |
| nr EAN | 8012510032589 |

| Grubość [mm] | 52,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 10,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,005 |
| nr EAN | 4027816371427 |

| Długość [mm] | 42 |
| Szerokość [mm] | 48,0 |
| Grubość [mm] | 35,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 6,5 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,014 |
| nr EAN | 4027816382935 |

| Grubość [mm] | 51,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,020 |
| dla numeru OE | 005 153 23 28 |
| nr EAN | 4027816370598 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,07 |
| dla numeru OE | 008 153 41 28 |
| nr EAN | 4027816492993 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,034 |
| dla numeru OE | 009 153 52 28 |
| nr EAN | 4054224712740 |

| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 4082300619324 |

| Sposób montażu | Nasadka rurowa |
| Ilość połączeń | 4 |
| Średnica mocowania nasadki rurowej [mm] | 82 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nasadką rurową |
| dla kodu SA | MA4 = Euro 5b |
| nr EAN | 4082300768718 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300772630 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 4082300804447 |

| Długość [mm] | 35 |
| Szerokość [mm] | 48,5 |
| Grubość [mm] | 43 |
| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 5907558580648 |

| Grubość [mm] | 52,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 10,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,005 |
| nr EAN | 5901619502037 |

| Grubość [mm] | 51,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,020 |
| nr EAN | 5902659724649 |

| Zakres pomiarowy od [kPa] | 28,9 |
| Zakres pomiarowy do [kPa] | 400 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
| nr EAN | 5902659783240 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze sterownikiem |
| Wykonanie izolacji przewodu | z izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem |
| Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
| Długość przewodu [mm] | 590 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| Układ wydechowy | za katalizatorem |
| Ilość biegunów | 5 |
| nr EAN | 5903364360108 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| dla numeru OE | A6450900048 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 320 |
| Rodzaj czujnika | czujnik PTC |
| nr EAN | 4040074211410 |

| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074234723 |

| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074234969 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074294895 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Napięcie [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 385 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 mm |
| nr EAN | 4028977895265 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 345 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Długość całkowita [mm] | 467 |
| nr EAN | 4028977932229 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Napięcie [V] | 5 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 413 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 SW17 |
| Długość całkowita [mm] | 555 |
| nr EAN | 4028977936449 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,09 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 390 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,09 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 315 |

| Grubość [mm] | 52,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 10,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,005 |
| nr EAN | 4044688371423 |

| Długość [mm] | 42 |
| Szerokość [mm] | 48,0 |
| Grubość [mm] | 35,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 6,5 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,014 |
| nr EAN | 4044688382931 |

| Grubość [mm] | 51,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 4044688370594 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Kolor obudowy | czarny |
| Rozmiar klucza | 24 |
| Wymiar gwintu | M 12 |
| Skok gwintu [mm] | 1,5 |
| Strona zabudowy | Przewód do zaworu AGR |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Materiał obudowy | GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym) |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia uszczelniającego |

| dla numeru OE | 000 905 4005 |
| Długość przewodu [mm] | 500 |
| Ilość połączeń | 2 |

| dla numeru OE | 000 905 3905 |
| Długość przewodu [mm] | 500 |
| Ilość połączeń | 2 |

| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Ilość biegunów | 3 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| nr EAN | 3276423664250 |

| Strona zabudowy | Rura rozdzielacza paliwa |
| Ilość biegunów | 3 |
| Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
| nr EAN | 4062375210060 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025