Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » tworzenie mieszanki Hyundai i30 (PDE, PD, PDEN) » sonda Hyundai i30 (PDE, PD, PDEN)

sonda do HYUNDAI i30 (PDE, PD, PDEN)

wybierz typ samochodu HYUNDAI i30 (PDE, PD, PDEN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
296.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość całkowita [mm] 450
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 250000
nr EAN 4047025116091
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Strona wysokiego ciśnienia
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4047026092257
nr EAN 4047026317077
nr EAN 5012759987506
Wymiar gwintu 3/8 GAS
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510034804
Ciśnienie od [kPa] 18,2
ciśnienie do [kPa] 300,2
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510036945
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300474084
cena brutto:
277.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 6
Długość przewodu [mm] 292
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 4082300760057
Długość [mm] 450
Liczba przewodów 5
Ilość przewodów 5
Długość przewodu [mm] 450
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 8050947001297
Ilość połączeń 3
Kolor czarny
Ciężar [kg] 0,050
nr EAN 5902659724656
Ilość połączeń 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Napięcie [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
nr EAN 5902048093950
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977881510
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 3276423661648
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.