
| System tworzenia mieszanki paliwowej | Common Rail (CR) |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |
| nr EAN | 4047023256614 |

| Zakres temperatury od [°C] | -40 |
| Zakres temperatury do [°C] | 130 |
| nr EAN | 4047024370814 |

| System tworzenia mieszanki paliwowej | Common Rail (CR) |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |
| nr EAN | 4047024862791 |

| zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza |
| nr EAN | 4047026123524 |

| nr EAN | 4047023069207 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759376614 |

| nr EAN | 5012759969151 |

| nr EAN | 5012759976241 |

| Ilość podłączonych styków | 4 |
| nr EAN | 5012759975770 |

| nr EAN | 5012759981405 |

| Długość przewodu [mm] | 160 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 5012759989043 |

| Głębokość zabudowy [mm] | 28 |
| Ciężar [kg] | 0,022 |
| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 8053379052530 |

| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 8053379061051 |

| Długość przewodu [mm] | 1570 |
| Rodzaj czujnika | czujnik PTC |
| Głębokość zabudowy [mm] | 55 |
| Gwintowana złączka | M14x1.5 |
| Ilość połączeń | 2 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28 |
| nr EAN | 8012510009208 |

| Ciśnienie od [kPa] | 11 |
| ciśnienie do [kPa] | 307 |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,75 |
| nr EAN | 8012510013328 |

| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | szary |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| nr EAN | 8012510078563 |

| Długość [mm] | 92 |
| Dolot - Ø [mm] | 80 |
| Wylot - Ø [mm] | 80 |
| nr EAN | 8012510034385 |

| Ciśnienie od [kPa] | 3,2 |
| ciśnienie do [kPa] | 120,6 |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,5 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,5 |
| nr EAN | 8012510048696 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Od ciśnienia [Pa] | 11000 |
| Do ciśnienia [Pa] | 307000 |
| nr EAN | 8435050632987 |

| Długość [mm] | 500 |
| Ilość biegunów | 6 |
| nr EAN | 8435050640005 |

| Długość [mm] | 59 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 7,4 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Materiał | Metal |
| Ciężar [kg] | 0,027 |
| dla numeru OE | 12 35 029 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 4027816370550 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Ciężar [kg] | 0,05 |
| dla numeru OE | 08 62 040 |
| nr EAN | 4027816457725 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 150 |
| Ciężar [kg] | 0,07 |
| nr EAN | 4027816492887 |

| Ciężar [kg] | 0,054 |
| dla numeru OE | 55576178 |
| nr EAN | 4054224067949 |

| Strona zabudowy | od strony czołowej |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300243574 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 7,4 |
| nie dla wariantu wyposażenia | 4mm |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Opór [Ohm] | 2080 |
| Opór [Ohm] | 294 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Gwint zewn. [mm] | 12 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | jasnoniebieski |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały |
| Kolor | niebieski |
| Skok gwintu [mm] | 1,5 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Zakres temperatury [°C] | 25 |
| Zakres temperatury [°C] | 80 |
| Sposób montażu | przykręcany |
| nr EAN | 4082300203431 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Liczba otworów do mocowania | 1 |
| Od ciśnienia [Pa] | 11000 |
| Do ciśnienia [Pa] | 307000 |
| Napięcie znamionowe [V] | 5 |
| Opór [Ohm] | 2080 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 4082300306804 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| Zakres pomiarowy od [kPa] | 0 |
| Zakres pomiarowy do [kPa] | 120 |
| Zakres pomiarowy od [V] | 0,4 |
| Zakres pomiarowy do [V] | 4,5 |
| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 4082300509809 |

| Liczba otworów do mocowania | 1 |
| Ilość połączeń | 6 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
| nr EAN | 4082300648126 |

| Liczba otworów do mocowania | 1 |
| Ilość połączeń | 6 |
| dla numeru OE | 13237356 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie |
| Rodzaj skrzyni biegów | Przekładnia manualna 6-biegowa |
| nr EAN | 4082300673227 |

| Sposób montażu | Nasadka rurowa |
| Ilość połączeń | 5 |
| Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 80 |
| nr EAN | 4082300667400 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300688818 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 230 |
| nr EAN | 4082300746754 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 4 |
| nr EAN | 4082300802832 |

| Gwarancja | 5 lata gwarancji |
| nr EAN | 4044079382045 |

| Ilość połączeń | 5 |
| dla numeru artykułu | 558147 |
| nr EAN | 5901779827858 |

| nr EAN | 8001063927855 |

| nr EAN | 8001063874456 |

| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 280 |
| nr EAN | 8001063873015 |

| nr EAN | 8050947002034 |

| Długość [mm] | 61 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | szary |
| Długość śruby pod główką [mm] | 28 |
| Ciężar [kg] | 0,023 |
| nr EAN | 5907558548143 |

| Długość [mm] | 59 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 7,4 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 5901619521793 |

| nr EAN | 5902659785503 |

| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 5 |
| Długość [mm] | 500 |
| nr EAN | 5902659782748 |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 5903364319182 |

| System tworzenia mieszanki paliwowej | Common Rail (CR) |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |

| Kształt | zgięty |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Kolor wtyczki | czarny |
| Długość przewodu [mm] | 1520 |
| Układ wydechowy | za filtrem cząstek stałych |
| dla numeru OE | 55588650 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor wtyczki | jasny niebieski |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 |
| Rozmiar klucza | 19 mm |
| dla numeru OE | 12566778 |
| dla numeru OE | 1338.F9 |
| dla numeru OE | 500382599 |
| dla numeru OE | 50 10 412 450 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Kolor wtyczki | czarny |
| Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Rozmiar klucza | 19 mm |
| dla numeru OE | 1342567 |
| dla numeru OE | 6238422 |
| dla numeru OE | 90542063 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025