Długość [mm] | 69 | |
Ilość połączeń | 3 | |
Ciężar [kg] | 0,020 | |
dla numeru OE | 13 62 7 803 093 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
nr EAN | 5050063247992 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
nr EAN | 8012510025376 |
Ciśnienie od [kPa] | 27,2 | |
ciśnienie do [kPa] | 400 | |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 | |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,508 | |
nr EAN | 8012510035177 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,4 | |
nr EAN | 8012510035948 |
Od ciśnienia [Pa] | 50000 | |
Do ciśnienia [Pa] | 400000 | |
Ilość biegunów | 3 | |
nr EAN | 8435050642580 |
Ilość połączeń | 3 | |
Ciężar [kg] | 0,014 | |
dla numeru OE | 13 62 7 804 742 | |
nr EAN | 4054224717813 |
Ilość połączeń | 2 | |
Gwint zewn. [mm] | 12 | |
Skok gwintu [mm] | 1,5 | |
nr EAN | 4082300619867 |
Ilość połączeń | 3 | |
nr EAN | 4082300620566 |
nr EAN | 8001063938349 |
Długość [mm] | 70 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | zewnętrzny wielokątny | |
Ilość połączeń | 2 | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Długość śruby pod główką [mm] | 45 | |
Ciężar [kg] | 0,01 | |
nr EAN | 5901619568231 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,4 | |
nr EAN | 5903364311179 |
Ilość biegunów | 3 | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny | |
Liczba otworów do mocowania | 1 | |
Ciśnienie od [kPa] | 27 | |
ciśnienie do [kPa] | 400 | |
dla numeru OE | 13 62 7 804 742 | |
dla numeru OE | 89420 WA010 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
Ilość biegunów | 3 | |
nr EAN | 4040074239650 |
Ciśnienie [bar] od | 0,49 | |
Ciśnienie [bar] do | 4 | |
Ilość biegunów | 3 | |
nr EAN | 4040074293768 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Ilość biegunów | 2 | |
nr EAN | 4040074294680 |
Ilość połączeń | 3 | |
nr EAN | 4040074308172 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 27,2 | |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 400,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza | |
nr EAN | 4010326948869 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Ilość biegunów | 3 | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny | |
nr EAN | 4010326812498 |
Techniczny numer informacyjny | PI 2028 | |
nr EAN | 4028977950179 |
Ilość połączeń | 3 | |
Ciężar [kg] | 0,014 | |
nr EAN | 4054228717819 |
dla numeru OE | 13 62 7 804 742 |
Wysokość [mm] | 85,2 | |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
Ilość połączeń | 3 | |
nr EAN | 3531650037230 |
Wysokość [mm] | 28,4 | |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
Ilość połączeń | 3 | |
nr EAN | 3531650037391 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025