Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Avia » zawieszenie i amortyzacja Avia » sprężyny zawieszenia Avia

sprężyny zawieszenia do AVIA

wybierz model samochodu AVIA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
223.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258763831
Jednostkakomplet
Rodzaj rejestracjiCertyfikat Główny (ABE)
Obciążenie osi przedniej do [kg]1010
Obciążenie osi tylnej do [kg]1300
Postępować zgodnie z instrukcją montazu
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278047517
Numer katalogowy10200311522
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,6
Grubość 1 [mm] 12,2
średnica zewnętrzna [mm] 160,6
Długość [mm] 319
nr EAN 4549762134722
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,5
Grubość 1 [mm] 13,5
średnica zewnętrzna [mm] 93,4
Długość [mm] 337
nr EAN 4549762136085
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410134855
cena brutto:
172.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410134930
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.