Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 170 | |
Średnica [mm] | 12,55 | |
Długość [mm] | 450 | |
nr EAN | 4013872692255 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258787905 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 429 | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 169 | |
Grubość 1 [mm] | 13 | |
nr EAN | 4260603173976 |
Jednostka | szt. |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 13,5 |
Długość [mm] | 400 |
Liczba zwojów | 4,5 |
EAN | 4050278098625 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 13,5 |
Długość [mm] | 394 |
Liczba zwojów | 4,5 |
EAN | 4050278110280 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 429 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 172,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 2,31 | |
Zamiana tylko w parach | ||
dla numeru OE | 203 321 40 04 | |
nr EAN | 4027816468899 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 2,31 | |
Grubość 1 [mm] | 13 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 169 | |
Długość [mm] | 429 | |
nr EAN | 4909500714263 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410099918 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
nr EAN | 5900427368194 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659704313 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788696 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 5 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788702 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 13,65 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 172 | |
Długość [mm] | 422 | |
nr EAN | 5903766340777 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 13,35 | |
Długość [mm] | 410 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 171 | |
nr EAN | 5903766341514 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074103593 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 434 | |
Szerokość [mm] | 175,6 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074463741 |
Długość [mm] | 428 | |
Ciężar [kg] | 2,600 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 171 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 171 | |
Liczba zwojów | 4,4 | |
Długość opakowania [cm] | 55,7 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,9 | |
Wysokość opakowania [cm] | 18 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 13,0 | |
nr EAN | 5412096338731 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 399 | |
Średnica [mm] | 12,55 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 171 | |
nr EAN | 4013872692194 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 13 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 171 | |
Długość [mm] | 396 | |
nr EAN | 4013872692170 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 173 | |
Średnica [mm] | 12,85 | |
Długość [mm] | 435 | |
nr EAN | 4013872692248 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 13,65 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 172 | |
Długość [mm] | 422 | |
nr EAN | 4013872692200 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 172 | |
Średnica [mm] | 13,35 | |
Długość [mm] | 394 | |
nr EAN | 4013872692156 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 12,9 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 173 | |
Długość [mm] | 439 | |
nr EAN | 4013872692231 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 172 | |
Średnica [mm] | 13,3 | |
Długość [mm] | 439 | |
nr EAN | 4013872692217 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 317 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 101 | |
Średnica [mm] | 14,45 | |
nr EAN | 4013872696437 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 407 | |
Średnica [mm] | 13 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 172 | |
nr EAN | 4013872692163 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 14,65 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Długość [mm] | 329 | |
nr EAN | 4013872696451 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 14,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 101 | |
Długość [mm] | 349 | |
nr EAN | 4013872696444 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 170 | |
Średnica [mm] | 12,55 | |
Długość [mm] | 450 | |
nr EAN | 4013872692255 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 427 | |
Średnica [mm] | 13,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 173 | |
nr EAN | 4013872692224 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 170 | |
Średnica [mm] | 12,5 | |
Długość [mm] | 422 | |
nr EAN | 4013872692187 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 13,35 | |
Długość [mm] | 410 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 171 | |
nr EAN | 4013872692149 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023