Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie i amortyzacja Dacia DUSTER (HS_) » sprężyny zawieszenia Dacia DUSTER (HS_)

sprężyny zawieszenia do DACIA DUSTER (HS_)

wybierz typ samochodu DACIA DUSTER (HS_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Jednostkakomplet
Rodzaj rejestracjiZ certyfikatem TUV
Obciążenie osi przedniej do [kg]1040
Obciążenie osi tylnej do [kg]1050
ZawieszenieDo wszystkich seryjnych systemów amortyzacji
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278040617
Numer katalogowy30260030122
StanFabrycznie nowy
Grubość [mm] 35,0
Średnica wewnętrzna [mm] 43,0
średnica zewnętrzna [mm] 109,5
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,150
nr EAN 4027816301851
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8052553379012
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762024009
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762024023
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410128809
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410128809
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 110
Grubość [mm] 34
dla numeru OE 6001547495
nr EAN 5900427608962
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427590571
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5901655219067
Długość [mm]380
średnica zewnętrzna [mm]137
Strona zabudowyOś tylna
Projekt resoraSprężyna śrubowa
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowygóra
Grubość [mm]35
Średnica wewnętrzna [mm]43
średnica zewnętrzna [mm]109
Długość [mm] 350
Ciężar [kg] 2,180
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 100
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 115
Liczba zwojów 5,5
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,8
Wysokość opakowania [cm] 16,7
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,35
nr EAN 5412096474057
Długość [mm] 383
Ciężar [kg] 2,210
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 100
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 115
Liczba zwojów 5,5
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,8
Wysokość opakowania [cm] 16,7
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,3
nr EAN 5412096474064
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Parametr AC
Długość [mm] 380
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica [mm] 12,5
nr EAN 4013872851874
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 2
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Materiał PU (poliuretan)
Wysokość [mm] 30
nr EAN 5902275630959
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Wymagana ilość 2
Materiał PU (poliuretan)
nr EAN 5902275723804
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy