Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1040 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1050 |
Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278040617 |
Numer katalogowy | 30260030122 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Grubość [mm] | 35,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 43,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 109,5 |
Materiał | Guma |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,150 |
nr EAN | 4027816301851 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 8052553379012 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | AC |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4549762024009 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AC |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4549762024023 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410128809 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410128809 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Średnica wewnętrzna [mm] | 43 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Grubość [mm] | 34 |
dla numeru OE | 6001547495 |
nr EAN | 5900427608962 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5900427590571 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AC |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5901655219067 |
Długość [mm] | 380 |
średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | góra |
Grubość [mm] | 35 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 43 |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
Długość [mm] | 350 |
Ciężar [kg] | 2,180 |
średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 100 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 115 |
Liczba zwojów | 5,5 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,7 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,35 |
nr EAN | 5412096474057 |
Długość [mm] | 383 |
Ciężar [kg] | 2,210 |
średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 100 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 115 |
Liczba zwojów | 5,5 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,7 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,3 |
nr EAN | 5412096474064 |
Parametr | AC |
Długość [mm] | 380 |
średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
Średnica [mm] | 12,5 |
nr EAN | 4013872851874 |
Wymagana ilość | 2 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | na dole |
Materiał | PU (poliuretan) |
Wysokość [mm] | 30 |
nr EAN | 5902275630959 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | na dole |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | PU (poliuretan) |
nr EAN | 5902275723804 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025