
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258715106 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258740016 |



| Długość [mm] | 260 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 145,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 16,5 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 4,05 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816472506 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 344 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 177 |
| Grubość [mm] | 14 |
| nr EAN | 8052553370941 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Średnica [mm] | 14 |
| Długość 1 [mm] | 344 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 177 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,57 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 177 |
| Długość [mm] | 344 |
| nr EAN | 4909500720127 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 4 |
| Grubość 1 [mm] | 16,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 |
| Długość [mm] | 260 |
| nr EAN | 4909500811566 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101864 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| nr EAN | 7394410101994 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| nr EAN | 7394410132264 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410132288 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4032551 |
| nr EAN | 5901159271646 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101864 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| nr EAN | 7394410101994 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410112310 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| nr EAN | 7394410132264 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410132288 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427365315 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez techniki M |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 5900427365353 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5902659704122 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074105337 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074172629 |

| Długość [mm] | 338 |
| Ciężar [kg] | 2,900 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 176 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 118 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 134 |
| Liczba zwojów | 4,5 |
| Długość opakowania [cm] | 55 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,0 |
| nr EAN | 5412096301438 |

| Długość [mm] | 255 |
| Ciężar [kg] | 4,400 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 16,50 |
| nr EAN | 5412096534157 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 257 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
| Średnica 1 [mm] | 9,8 |
| Średnica 2 [mm] | 17,35 |
| Średnica 3 [mm] | 10,5 |
| nr EAN | 4013872694877 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 268 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 143 |
| Średnica 1 [mm] | 9,05 |
| Średnica 2 [mm] | 16,8 |
| Średnica 3 [mm] | 9,45 |
| nr EAN | 4013872694884 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 347 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 179 |
| Średnica [mm] | 14,15 |
| nr EAN | 4013872693795 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 332 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 175 |
| Średnica [mm] | 14,25 |
| nr EAN | 4013872847617 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 255 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 146,5 |
| Średnica 1 [mm] | 9,2 |
| Średnica 2 [mm] | 17,3 |
| Średnica 3 [mm] | 9,75 |
| nr EAN | 4013872847631 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025