Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie i amortyzacja Audi A5 (8T3) » sprężyny zawieszenia Audi A5 (8T3)

sprężyny zawieszenia do AUDI A5 (8T3)

wybierz typ samochodu AUDI A5 (8T3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4025258759476
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258761981
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258761967
Jednostkakomplet
Rodzaj rejestracjiZ certyfikatem TUV
Obciążenie osi przedniej do [kg]1205
Obciążenie osi tylnej do [kg]1120
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278001168
Numer katalogowy10150100122
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8052553377124
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 288
średnica zewnętrzna [mm] 134,4
Grubość [mm] 14,2
nr EAN 8052553391311
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 8052553419848
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 8052553419961
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4909500947081
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4909500947128
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762022562
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,1
Grubość 1 [mm] 14,2
średnica zewnętrzna [mm] 134,4
Długość [mm] 288
nr EAN 4549762134289
cena brutto:
154.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410117582
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 7394410116417
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 7394410116424
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 7394410116417
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 7394410116424
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410117582
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410117605
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427311459
Długość [mm]323
średnica zewnętrzna [mm]116
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Parametr E
Długość [mm] 286
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica [mm] 17,75
nr EAN 4013872796335
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Parametr E
Długość [mm] 282
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica [mm] 15
nr EAN 4013872796342
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Parametr CC
Długość [mm] 323
średnica zewnętrzna [mm] 116
Średnica [mm] 11,5
nr EAN 4013872796427
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Parametr CC
Długość [mm] 318
średnica zewnętrzna [mm] 118
Średnica [mm] 11,75
nr EAN 4013872796434
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy