Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 11,5 | |
Długość 1 [mm] | 353 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 139 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,26 | |
Grubość 1 [mm] | 9,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 95 | |
Długość [mm] | 337 | |
nr EAN | 4909500597583 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,82 | |
Grubość 1 [mm] | 12 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 140 | |
Długość [mm] | 339 | |
nr EAN | 4909500807200 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4909500624180 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410123989 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410085744 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410085744 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410123989 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5900427370388 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
średnica zewnętrzna [mm] | 92 | |
otwór Ø [mm] | 9,5 | |
Długość [mm] | 340 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5907558543643 |
Długość [mm] | 335 | |
Ciężar [kg] | 1,400 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 45 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 75 | |
Liczba zwojów | 9,3 | |
Długość opakowania [cm] | 41,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 9,5 | |
nr EAN | 5412096209765 |
Ciężar [kg] | 1,900 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 136 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 12,0 | |
nr EAN | 5412096470806 |
Długość [mm] | 340 | |
Ciężar [kg] | 2,100 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 140 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 12,00 | |
nr EAN | 5412096533334 |
Parametr | AC | |
Średnica [mm] | 12,25 | |
Długość [mm] | 318 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 140 | |
nr EAN | 4013872474714 |
Parametr | AC | |
Długość [mm] | 330 | |
Średnica [mm] | 11,75 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 138 | |
nr EAN | 4013872473892 |
Materiał | blacha stalowa | |
Ilość na oś | 2 | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
Strona zabudowy | góra |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020