Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » zawieszenie i amortyzacja Seat TOLEDO I (1L2) » sprężyny zawieszenia Seat TOLEDO I (1L2)

sprężyny zawieszenia do SEAT TOLEDO I (1L2)

wybierz typ samochodu SEAT TOLEDO I (1L2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Lokalizacja w aucieOś przednia
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Zamiana tylko w parach
Sprawdź numer OE
Średnica drutu [mm]12,5
Długość [mm]360
Liczba zwojów7
EAN4050278110273
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,222
nr EAN 4027816188438
Materiał Metal
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,221
nr EAN 4027816193814
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,57
Grubość 1 [mm] 10,3
średnica zewnętrzna [mm] 110
Długość [mm] 342
nr EAN 4909500552803
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,14
Grubość 1 [mm] 11,3
średnica zewnętrzna [mm] 110
Długość [mm] 335
nr EAN 4909500550045
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,36
Grubość 1 [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 137
Długość [mm] 386
nr EAN 4909500554227
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4909500352083
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4020160
nr EAN 5901159210683
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4030260
nr EAN 5901159210447
Strona zabudowy góra
Numer seryjny 4060110
nr EAN 5901159010078
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427369801
Materiał Metal
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
nr EAN 5900427310421
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427310414
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5900427310513
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy góra
Ilość na oś 2
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
nr EAN 5900427313231
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Materiał Metal
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,221
nr EAN 5907558522211
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901619501023
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 4123410000012
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5902659732859
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]386
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]137
Strona zabudowyOś przednia
wymagana liczba2
MateriałStal sprężynowa
Zamiana tylko w parach
Strona zabudowy Oś przednia
Zamiana tylko w parach 
Wysokość [mm] 341
Grubość [mm] 12,7
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074135594
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 4040074071069
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4040074208199
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 11
nr EAN 4040074025444
Strona zabudowy Oś tylna
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074050460
Długość [mm] 356
Ciężar [kg] 2,800
średnica zewnętrzna [mm] 136
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 80
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 113
Liczba zwojów 7
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,3
nr EAN 5412096182723
Długość [mm] 340
Ciężar [kg] 2,400
średnica zewnętrzna [mm] 110
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 46
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 87
Liczba zwojów 9,1
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,5
nr EAN 5412096182822
Długość [mm] 337
Ciężar [kg] 1,800
średnica zewnętrzna [mm] 110
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 10,7
nr EAN 5412096430602
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4031185175968
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,222
nr EAN 4044688570208
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Materiał blacha stalowa
Strona zabudowy góra
Ilość na oś 2
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy góra
Materiał blacha stalowa
Ilość na oś 2
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość na oś 2
cena brutto:
27.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Materiał blacha stalowa
Ilość na oś 2
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Wyświetlanie od 1 do 35 (z 35 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy