Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie i amortyzacja Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » sprężyny zawieszenia Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_)

sprężyny zawieszenia do RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_)

wybierz typ samochodu RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 25,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
średnica zewnętrzna [mm] 79,0
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 21
Materiał Guma
Materiał Aluminium
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,16
nr EAN 4027816149415
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410006411
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427306486
KIELICH AMORTYZATORA RENAULT DACIA
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200808455
Numer dostawcy: 5404000Q0B
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4031185176897
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 150
dla numeru OE 7700798900
Wymagana ilość 2
nr EAN 8033989135021
Indeks: REN 8200808455
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Pokrywa sprężyny
Nazwa: KIELICH AMORTYZATORA RENAULT DACIA
Opis: KIELICH AMORTYZATORA RENAULT DACIA
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200808455
Numer dostawcy: 8200808455
Parametry:oś przednia
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Parametr AC
Długość [mm] 317
średnica zewnętrzna [mm] 147
Średnica [mm] 12,5
nr EAN 4013872346967
Grubość [mm] 25,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
średnica zewnętrzna [mm] 79,0
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 21
Materiał Guma
Materiał Aluminium
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,16
nr EAN 4044688149411
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ilość na oś 2
nr EAN 5902275796556
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy