Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258628123 |
Długość [mm] | 345 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 138,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 11,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 104,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 107,0 | |
Oznaczenie koloru | czerwony | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 1,66 | |
dla numeru OE | 6Q0 411 105 AF | |
Zamiana tylko w parach | ||
nr EAN | 4027816378228 |
Strona zabudowy | Oś tylna góra | |
Wysokość [mm] | 38,9 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 | |
nr EAN | 5902659788719 |
Długość [mm] | 355 |
średnica zewnętrzna [mm] | 138 |
Strona zabudowy | Oś tylna góra | |
Wysokość [mm] | 38,9 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 | |
nr EAN | 4040074412510 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074042717 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074042410 |
Długość [mm] | 350 | |
Ciężar [kg] | 1,800 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 136 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 11,25 | |
nr EAN | 5412096533471 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 355 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 138 | |
Średnica [mm] | 11,5 | |
nr EAN | 4013872474783 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025