Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258752965 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258761998 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258762001 |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1200 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1375 |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278037891 |
Numer katalogowy | 10150180622 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1160 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1375 |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278040952 |
Numer katalogowy | 10150180922 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,205 |
nr EAN | 4027816386292 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 288 |
średnica zewnętrzna [mm] | 134,4 |
Grubość [mm] | 14,2 |
nr EAN | 8052553391311 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 323 |
średnica zewnętrzna [mm] | 119,5 |
Grubość [mm] | 12,5 |
nr EAN | 8052553446332 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,1 |
Grubość 1 [mm] | 14,2 |
średnica zewnętrzna [mm] | 134,4 |
Długość [mm] | 288 |
nr EAN | 4549762134289 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2 |
Grubość 1 [mm] | 12 |
średnica zewnętrzna [mm] | 121,8 |
Długość [mm] | 381 |
nr EAN | 4549762152146 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2 |
Grubość 1 [mm] | 12,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 119,5 |
Długość [mm] | 323 |
nr EAN | 4549762152160 |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Ciężar [kg] | 2,63 |
Grubość 1 [mm] | 14,5 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 140,3 |
Długość [mm] | 339 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410120025 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410116417 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410120032 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410137825 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410116417 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410120025 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410120032 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410137825 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Długość [mm] | 288 |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
Średnica drutu [mm] | 14 |
Długość [mm] | 320 |
średnica zewnętrzna [mm] | 117 |
Średnica drutu [mm] | 12 |
Długość [mm] | 340 |
Ciężar [kg] | 2,76 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 72 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 72 |
Liczba zwojów | 5,5 |
Długość opakowania [cm] | 41,2 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 14,3 |
nr EAN | 5412096752223 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 336 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Średnica [mm] | 14,25 |
nr EAN | 4013872796243 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 335 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Średnica [mm] | 14,5 |
nr EAN | 4013872796250 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 288 |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
Średnica [mm] | 14 |
nr EAN | 4013872796311 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 286 |
średnica zewnętrzna [mm] | 143 |
Średnica [mm] | 14,5 |
nr EAN | 4013872796328 |
Parametr | CC |
Długość [mm] | 378 |
średnica zewnętrzna [mm] | 124 |
Średnica [mm] | 12 |
nr EAN | 4013872796380 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025