Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » zawieszenie i amortyzacja Seat AROSA (6H1) » sprężyny zawieszenia Seat AROSA (6H1)

sprężyny zawieszenia do SEAT AROSA (6H1)

wybierz typ samochodu SEAT AROSA (6H1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Długość [mm] 342
średnica zewnętrzna [mm] 137,4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 66
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 113
nr EAN 4260603174102
Grubość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 22,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,14
nr EAN 4027816297628
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,09
Grubość 1 [mm] 9,3
średnica zewnętrzna [mm] 98
Długość [mm] 315
nr EAN 4909500763223
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,91
Grubość 1 [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 137
Długość [mm] 361
nr EAN 4909500610480
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4020400
nr EAN 5901159271912
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 22,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,14
nr EAN 5903766315744
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 22
nr EAN 4040074257876
Długość [mm] 328
Ciężar [kg] 1,000
średnica zewnętrzna [mm] 101
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 54
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Liczba zwojów 7,2
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,4
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 9,0
nr EAN 5412096198243
Długość [mm] 351
Ciężar [kg] 2,200
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 138
Długość opakowania [cm] 43
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,00
nr EAN 5412096532818
cena brutto:
12.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy góra
Materiał blacha stalowa
Ilość na oś 2
PODUSZKA AMORTYZATORA VAG
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1J0412341
Numer dostawcy: 44120068501
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy