Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258685034 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258685089 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258688318 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 341 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
Grubość 1 [mm] | 14,5 |
nr EAN | 4260471910628 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 262 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
Grubość 1 [mm] | 16 |
nr EAN | 4260603179688 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 300 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
Grubość 1 [mm] | 15,5 |
nr EAN | 4260603179695 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Średnica drutu [mm] | 15,8 |
Długość [mm] | 304 |
Liczba zwojów | 6,8 |
EAN | 4050278082914 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 14,8 |
Długość [mm] | 344 |
Liczba zwojów | 6,7 |
Lokalizacja w aucie | z przodu |
EAN | 4050278087520 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 15,50 |
Długość [mm] | 295 |
Liczba zwojów | 6,5 |
EAN | 4050278114615 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 261 |
średnica zewnętrzna [mm] | 128,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 16,0 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 3,14 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 4F0 511 115 BE |
nr EAN | 4027816472476 |
Długość [mm] | 298 |
średnica zewnętrzna [mm] | 135,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 15,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 3,15 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 4F0 411 105 CD |
nr EAN | 4027816472575 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 341 |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
Grubość [mm] | 14,5 |
nr EAN | 8052553381657 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 297 |
średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
Grubość [mm] | 15,5 |
nr EAN | 8052553381770 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 262 |
średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
Grubość [mm] | 16 |
nr EAN | 8052553440453 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez obniżonego zawieszenia |
Średnica [mm] | 14,5 |
Długość 1 [mm] | 341 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 133 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,92 |
Grubość 1 [mm] | 14,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
Długość [mm] | 341 |
nr EAN | 4909500808986 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 3,16 |
Grubość 1 [mm] | 15,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
Długość [mm] | 297 |
nr EAN | 4909500809020 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 3,11 |
Grubość 1 [mm] | 16 |
średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
Długość [mm] | 262 |
nr EAN | 4909500810804 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 3,11 |
Grubość 1 [mm] | 15,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
Długość [mm] | 300 |
nr EAN | 4909500810842 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101734 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101758 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410125822 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101802 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101833 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | K4030054 |
nr EAN | 5901159272124 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101734 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101833 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem sportowym |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101819 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101802 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410125822 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074067116 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Zamiana tylko w parach | |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074067130 |
Ciężar [kg] | 3,200 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 14,5 |
nr EAN | 5412096410437 |
Ciężar [kg] | 3,200 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 15,3 |
nr EAN | 5412096410475 |
Ciężar [kg] | 3,500 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 16,35 |
nr EAN | 5412096410512 |
Parametr | E |
średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
Średnica [mm] | 15 |
Długość [mm] | 340 |
nr EAN | 4013872799084 |
Parametr | E |
Średnica [mm] | 15,5 |
Długość [mm] | 296 |
średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
nr EAN | 4013872799121 |
Parametr | CC |
Długość [mm] | 295 |
Średnica [mm] | 15,25 |
średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
nr EAN | 4013872799237 |
Parametr | CC |
średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
Średnica [mm] | 15,5 |
Długość [mm] | 297 |
nr EAN | 4013872799244 |
Parametr | CC |
Długość [mm] | 263 |
średnica zewnętrzna [mm] | 126 |
Średnica [mm] | 16 |
nr EAN | 4013872799282 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025