Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A4 B9 (8W2, 8WC) » uszczelki Audi A4 B9 (8W2, 8WC) » uszczelka głowicy Audi A4 B9 (8W2, 8WC)

uszczelka głowicy do AUDI A4 B9 (8W2, 8WC)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B9 (8W2, 8WC):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,69
Średnica [mm] 84
Szerokość [mm] 230
Długość [mm] 295
Strona zabudowy z lewej
dla cylindra 4-6
Materiał Metal
nr EAN 3358960896971
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Szerokość [mm] 230
Długość [mm] 295
Strona zabudowy z lewej
dla cylindra 4-6
Materiał Metal
nr EAN 3358960896964
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,60
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,81
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,91
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668016
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,96
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668047
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,70
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,96
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,07
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668023
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,60
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,81
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,91
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668054
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,96
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248667903
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,70
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,96
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,07
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668030
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248702925
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026635134541
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,59
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134442
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134459
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,69
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134466
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,59
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
dla cylindra 4-6
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134473
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 4-6
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134480
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,69
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
dla cylindra 4-6
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134497
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: