Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » silnik Bmw 6 (E24) » uszczelki Bmw 6 (E24) » uszczelka głowicy Bmw 6 (E24)

uszczelka głowicy do BMW 6 (E24)

wybierz typ samochodu BMW 6 (E24):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 0,45
Tylko w połączeniu z 81029500
Szerokość [mm] 223
Długość [mm] 454
nr EAN 8427769673696
Grubość [mm] 0,5
Materiał Metal
nr EAN 3358960493194
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wałka rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358960490384
Grubość [mm] 0,7
Etap naprawy +0,3 mm
Grubość zabudowy [mm] 0,7
Średnica [mm] 84,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 010.230
nr EAN 4041248173824
Grubość [mm] 0,4
Grubość zabudowy [mm] 0,4
Średnica [mm] 84,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 010.230
nr EAN 4041248181836
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 11 12 0 391 974
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248211748
Grubość [mm] 0,5
Grubość zabudowy [mm] 0,5
Średnica [mm] 84,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248489345
Grubość [mm] 0,8
Grubość zabudowy [mm] 0,8
Średnica [mm] 84,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248489338
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248542897
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634019092
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,4
Tylko w połączeniu z 14-32314-01
nr EAN 4026634333990
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,7
Tylko w połączeniu z 14-32314-01
nr EAN 4026634334003
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,5
Średnica [mm] 85
Tylko w połączeniu z 14-32310-01
nr EAN 4026634014141
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,8
Średnica [mm] 85
Tylko w połączeniu z 14-32310-01
nr EAN 4026634014134
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: