Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » silnik Jaguar » uszczelki Jaguar » uszczelka głowicy Jaguar

uszczelka głowicy do JAGUAR

wybierz model samochodu JAGUAR:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,92
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,03
Grubość [mm] 1,50
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 8427769718205
Tylko w połączeniu z 81012300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769718175
Grubość [mm] 1,45
Ilość otworów 1
Materiał Metal
nr EAN 3358960231987
Grubość [mm] 1,65
Ilość otworów 3
Materiał Metal
nr EAN 3358960232038
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wałka rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358960235671
Grubość [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,83
Średnica [mm] 84,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248199428
Grubość [mm] 1,55
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,84
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,93
Średnica [mm] 84,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248199435
Grubość [mm] 1,65
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,94
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,04
Średnica [mm] 84,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248199442
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248160060
Grubość [mm] 1,550
Ilość otworów 2
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS066
nr EAN 4044197269662
Grubość [mm] 1,650
Ilość otworów 3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS066
nr EAN 4044197269679
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634401033
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32004-01
nr EAN 4026634403549
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,55
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32004-01
nr EAN 4026634403563
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,65
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32004-01
nr EAN 4026634403587
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: