Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault MASTER II Autobus (JD) » uszczelki Renault MASTER II Autobus (JD) » uszczelka głowicy Renault MASTER II Autobus (JD)

uszczelka głowicy do RENAULT MASTER II Autobus (JD)

wybierz typ samochodu RENAULT MASTER II Autobus (JD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 89
nr EAN 8427769761157
Tylko w połączeniu z 81031600
nr EAN 8427769757204
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Ciężar [kg] 0,350
nr EAN 3358964187235
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
nr EAN 4041248662564
Etap naprawy +0,3 mm
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 90
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248825020
Grubość [mm] 1,2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,334
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,464
Średnica [mm] 90
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248823316
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634480977
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 90
nr EAN 4026634390696
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 90
nr EAN 4026634060780
Indeks: REN 8200406743
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Uszczelka, głowica cylindrów
Nazwa: USZCZELKA GŁOWICY OPEL RENAULT
Opis: Opel Movano 2,5DTI, Renault Trafic,Master G9U 720
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4403869
Numer dostawcy: 8200406743
Parametry:Średnica [mm] : 89
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: