Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën BERLINGO Platforma / podwozie (B9) » uszczelki Citroën BERLINGO Platforma / podwozie (B9) » uszczelka głowicy Citroën BERLINGO Platforma / podwozie (B9)

uszczelka głowicy do CITROËN BERLINGO Platforma / podwozie (B9)

wybierz typ samochodu CITROËN BERLINGO Platforma / podwozie (B9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Tylko w połączeniu z 81034200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769740640
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,533
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,634
Grubość [mm] 1,25
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 8427769750489
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,985
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,734
Grubość [mm] 1,35
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 8427769750472
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,735
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,784
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 5
nr EAN 8427769750502
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,785
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,886
Grubość [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 6
nr EAN 8427769750519
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 3358960191465
Grubość [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,635
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,684
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248212417
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248212592
Grubość [mm] 1,35
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,685
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,734
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248625712
Grubość [mm] 1,25
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,533
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,634
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248625897
Grubość [mm] 1,30
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,635
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,684
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248625903
Grubość [mm] 1,40
Ilość otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,735
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,784
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248626054
Grubość [mm] 1,45
Ilość otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,785
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,886
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248626108
Średnica [mm]76,3
Liczba wycięć/otworów3
Grubość [mm] 1,450
Ilość wycięć/otworów 5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS359
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634368244
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370278
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370285
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370292
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 6
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370308
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 7
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370315
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: