Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C4 III (BA_, BB_, BC_) » uszczelki Citroën C4 III (BA_, BB_, BC_) » uszczelka głowicy Citroën C4 III (BA_, BB_, BC_)

uszczelka głowicy do CITROËN C4 III (BA_, BB_, BC_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 III (BA_, BB_, BC_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,10
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,430
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,520
nr EAN 8427769979637
Grubość [mm] 1,20
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,571
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,620
nr EAN 8427769979651
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,10
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 3358960588166
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,15
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 3358960588180
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,20
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 3358960588173
Indeks: DRM DRM62002
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Uszczelka, głowica cylindrów
Nazwa: USZCZELKA POD GŁOWICE METALOWA FORD,PSA 2.2HDI 06-
Opis: GRUBOŚĆ 1,15 MM / Ford/Psa Transit,Boxer 2006 - 2,2 HDI
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1372297
Numer dostawcy: DRM62002
Parametry:Grubość [mm] : 1,15
metal
Grubość [mm] 1,1
Grubość zabudowy [mm] 1,1
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,430
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,520
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 733.100
nr EAN 4041248602638
Grubość [mm] 1,15
Grubość zabudowy [mm] 1,15
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,521
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,570
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 733.100
nr EAN 4041248602546
Grubość [mm] 1,2
Grubość zabudowy [mm] 1,2
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,571
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,620
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 733.100
nr EAN 4041248602591
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 87,5
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026634481073
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,15
Średnica [mm] 87,5
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026634481080
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 87,5
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026634481103
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026635083498
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: