Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën XANTIA Break (X1_, X2_) » uszczelki Citroën XANTIA Break (X1_, X2_) » uszczelka głowicy Citroën XANTIA Break (X1_, X2_)

uszczelka głowicy do CITROËN XANTIA Break (X1_, X2_)

wybierz typ samochodu CITROËN XANTIA Break (X1_, X2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 86
Ilość wycięć/otworów 4
Grubość [mm] 1,35
nr EAN 8427769750342
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769934858
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,25
Ilość otworów 1
nr EAN 3358964150574
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,35
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 86
Ciężar [kg] 0,360
nr EAN 3358964150598
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,40
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 86
Ciężar [kg] 0,370
nr EAN 3358964150604
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248421598
Grubość [mm] 1,25
Grubość zabudowy [mm] 1,25
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,55
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,60
Średnica [mm] 86
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248521847
Grubość [mm] 1,4
Grubość zabudowy [mm] 1,40
Ilość otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,71
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,75
Średnica [mm] 86
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248521786
Grubość [mm] 1,3
Grubość zabudowy [mm] 1,3
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,61
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,65
Średnica [mm] 86
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248521854
Grubość [mm] 1,3
Grubość zabudowy [mm] 1,35
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,66
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,71
Średnica [mm] 86
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248521823
Średnica cylindra [mm] 86
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,30
nr EAN 4029416406752
Średnica cylindra [mm] 86
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,35
nr EAN 4029416406769
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
nr EAN 4026634481592
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Średnica [mm] 86
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026634446812
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 86
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026634446829
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 86
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026634446836
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 86
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026634446843
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: