Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford FIESTA IV (JA_, JB_) » uszczelki Ford FIESTA IV (JA_, JB_) » uszczelka głowicy Ford FIESTA IV (JA_, JB_)

uszczelka głowicy do FORD FIESTA IV (JA_, JB_)

wybierz typ samochodu FORD FIESTA IV (JA_, JB_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 1,40
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,68
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,71
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 434
nr EAN 8427769458491
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,44
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,75
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 434
nr EAN 8427769458507
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 4
Grubość [mm] 1,48
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,76
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,79
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 434
nr EAN 8427769458514
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 5
Grubość [mm] 1,52
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,80
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,83
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 434
nr EAN 8427769458521
Grubość [mm] 1,36
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 3358964144009
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 82
Ciężar [kg] 0,200
nr EAN 3358964144016
Grubość [mm] 1,44
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 82
Ciężar [kg] 0,200
nr EAN 3358964144023
Grubość [mm] 1,48
Ilość wycięć/otworów 4
Średnica [mm] 82
Ciężar [kg] 0,200
nr EAN 3358964144030
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248091944
Grubość [mm] 1,40
Grubość zabudowy [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,67
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,71
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248535011
Grubość [mm] 1,50
Grubość zabudowy [mm] 1,50
Ilość wycięć/otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,75
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,79
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248535097
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia trzonka zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634005996
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106563
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106570
Grubość [mm] 1,55
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106587
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106594
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: