Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi L200 / TRITON Platforma / podwozie (KA_T, KB_T) » uszczelki Mitsubishi L200 / TRITON Platforma / podwozie (KA_T, KB_T) » uszczelka głowicy Mitsubishi L200 / TRITON Platforma / podwozie (KA_T, KB_T)

uszczelka głowicy do MITSUBISHI L200 / TRITON Platforma / podwozie (KA_T, KB_T)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI L200 / TRITON Platforma / podwozie (KA_T, KB_T):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 0,95
Szerokość [mm] 172
Długość [mm] 440
Etap naprawy 1A
Średnica [mm] 92,5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,06
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,12
nr EAN 8427769996238
Grubość [mm] 1,00
Szerokość [mm] 172
Długość [mm] 440
Etap naprawy 2B
Średnica [mm] 92,5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,12
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,18
nr EAN 8427769996245
Grubość [mm] 1,05
Szerokość [mm] 172
Długość [mm] 440
Etap naprawy 3C
Średnica [mm] 92,5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,18
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,24
nr EAN 8427769996252
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8433577141852
Ciężar [kg] 0,001
nr EAN 5050063108194
Grubość [mm] 1,07
Średnica [mm] 93
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248813959
Grubość [mm] 1,17
Średnica [mm] 93
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248813997
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,07
Średnica [mm] 92,75
nr EAN 4026635192992
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: