Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C) » uszczelki Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C) » uszczelka głowicy Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C)

uszczelka głowicy do MITSUBISHI PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 280
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 1,35
Długość [mm] 665
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 8433577134991
Szerokość [mm] 280
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 1,45
Długość [mm] 665
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 8433577162161
Szerokość [mm] 280
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 1,55
Długość [mm] 665
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 8433577162178
Szerokość [mm] 280
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 1,55
Długość [mm] 665
Ilość wycięć/otworów 3
Materiał Metal
nr EAN 3358960896513
Szerokość [mm] 280
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 1,45
Długość [mm] 665
Ilość wycięć/otworów 2
Materiał Metal
nr EAN 3358960896506
Szerokość [mm] 280
Średnica [mm] 84,5
Grubość [mm] 1,35
Długość [mm] 665
Ilość wycięć/otworów 1
Materiał Metal
nr EAN 3358960896490
Grubość [mm] 1,45
Grubość zabudowy [mm] 1,45
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,9
Średnica [mm] 85
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248579695
Grubość [mm] 1,55
Grubość zabudowy [mm] 1,55
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,9
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,03
Średnica [mm] 85
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248579718
Grubość [mm] 1,65
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,03
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,18
Średnica [mm] 85
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248579626
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026635106050
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 85
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-10398-02
nr EAN 4026635109631
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,55
Średnica [mm] 85
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-10398-02
nr EAN 4026635109648
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 85
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-10398-02
nr EAN 4026635109655
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: