Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel CORSA D (S07) » głowica i części Opel CORSA D (S07) » uszczelka głowicy Opel CORSA D (S07)

uszczelka głowicy do OPEL CORSA D (S07)

wybierz typ samochodu OPEL CORSA D (S07):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1
nr EAN 8433577246489
Grubość [mm] 1,55
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
nr EAN 8433577246496
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,20
nr EAN 8433577246502
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 1
Ciężar [kg] 0,484
nr EAN 3358960486400
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 2
Ciężar [kg] 0,494
nr EAN 3358960486509
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,7
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 3
Ciężar [kg] 0,504
nr EAN 3358960486783
Grubość [mm] 1,55
Grubość zabudowy [mm] 1,55
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248686294
Grubość [mm] 1,63
Grubość zabudowy [mm] 1,63
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248686300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dla numeru OE 03L 103 469 S
dla numeru OE 03L 103 469 T
dla numeru OE 03L 103 475 S
dla numeru OE 03L 103 475 T
nr EAN 4041248675328
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026635089728
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,55
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 1
nr EAN 4026635109730
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,63
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 2
nr EAN 4026635109747
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,71
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 3
nr EAN 4026635109754
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.