Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel CORSA F Furgon/hatchback » uszczelki Opel CORSA F Furgon/hatchback » uszczelka głowicy Opel CORSA F Furgon/hatchback

uszczelka głowicy do OPEL CORSA F Furgon/hatchback

wybierz typ samochodu OPEL CORSA F Furgon/hatchback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 70,5
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 0,92
nr EAN 8427769939174
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358960194480
Grubość [mm] 0,72
Ilość zębów 0
Materiał Metal
nr EAN 3358960191892
Grubość [mm] 0,82
Materiał Metal
Ilość zębów 1
nr EAN 3358960191908
Grubość [mm] 0,92
Materiał Metal
Ilość zębów 2
nr EAN 3358960191915
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem pokrywy rozrządu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 71729499
dla numeru OE 71744285
nr EAN 4041248555415
Grubość [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,028
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,127
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
Grubość [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,028
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,127
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
nr EAN 4041248803721
Grubość [mm] 0,82
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,128
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,227
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
nr EAN 4041248803714
Grubość [mm] 0,92
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,228
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,327
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
nr EAN 4041248803738
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem pokrywy rozrządu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem kolektora dolotowego
nr EAN 4041248845981
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634363546
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,72
Średnica [mm] 70,5
Tylko w połączeniu z 14-32191-01
nr EAN 4026634356326
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,82
Średnica [mm] 70,5
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32191-01
nr EAN 4026634356333
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,92
Średnica [mm] 70,5
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32191-01
nr EAN 4026634356340
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: