Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel KADETT E kabriolet (T85) » uszczelki Opel KADETT E kabriolet (T85) » uszczelka głowicy Opel KADETT E kabriolet (T85)

uszczelka głowicy do OPEL KADETT E kabriolet (T85)

wybierz typ samochodu OPEL KADETT E kabriolet (T85):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 88,5
Grubość [mm] 1,30
Tylko w połączeniu z 016830B
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 415
Materiał Metal
nr EAN 3358960895424
Średnica [mm] 88,5
Grubość [mm] 1,20
Tylko w połączeniu z 016830B
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 415
Materiał Metal
nr EAN 3358960895417
Grubość [mm] 1,20
Grubość zabudowy [mm] 1,20
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 88,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248508138
Grubość [mm] 1,3
Grubość zabudowy [mm] 1,3
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 88,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248508183
Grubość [mm] 1,10
Grubość zabudowy [mm] 1,10
Średnica [mm] 88,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248508206
Materiał Metal
nr EAN 4029416269753
TOWAR BEZ ZWROTU ! SANTA FE 2.2CRDI 2006 -> 2009 / GRANDEUR 2.2CRDI 2005 -> 2010 / T=1,1 MM
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 2231127800
Numer dostawcy: 25U0542-OYO
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-10372-01
nr EAN 4026635103639
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026635103646
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 88,5
Tylko w połączeniu z 14-10372-01
nr EAN 4026635103530
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 88,5
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-10372-01
nr EAN 4026635103547
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 88,5
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-10372-01
nr EAN 4026635103554
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: