Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » silnik Peugeot 307 SW (3H) » uszczelki Peugeot 307 SW (3H) » uszczelka głowicy Peugeot 307 SW (3H)

uszczelka głowicy do PEUGEOT 307 SW (3H)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 307 SW (3H):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 76
Grubość [mm] 1,25
nr EAN 8427769746352
Średnica [mm] 76
Grubość [mm] 1,60
nr EAN 8427769740886
Tylko w połączeniu z 81006700
nr EAN 8427769740497
Grubość [mm] +0,20
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 76
Ciężar [kg] 0,220
nr EAN 3358964146454
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 76
Ciężar [kg] 0,170
nr EAN 3358964146447
Grubość [mm] 1,27
Średnica [mm] 76
Materiał bloku silnikowego Aluminium
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 758.300
nr EAN 4041248160411
Norma emisji spalin Euro 3
Norma emisji spalin L4
Norma emisji spalin L5
Norma emisji spalin Euro 5
uwzględnić informację serwisową 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 758.300
nr EAN 4041248192429
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026634111994
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026634199213
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 76
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026634201220
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 76
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Etap naprawy 1
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026635051152
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: