Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » silnik Rover 45 I sedan (RT) » głowica i części Rover 45 I sedan (RT) » uszczelka głowicy Rover 45 I sedan (RT)

uszczelka głowicy do ROVER 45 I sedan (RT)

wybierz typ samochodu ROVER 45 I sedan (RT):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,35
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,41
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,55
Szerokość [mm] 152
Długość [mm] 420
nr EAN 8427769479625
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81019100
Masa [g] 418,35
nr EAN 8427769479571
Grubość [mm] 1,05
Ilość otworów 1
nr EAN 3358964150871
Grubość [mm] 1,2
Ilość otworów 2
nr EAN 3358964150888
Grubość [mm] 1,35
Ilość otworów 3
nr EAN 3358964150895
Grubość [mm] 1,20
Średnica [mm] 85,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 022.490
nr EAN 4041248184196
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 85,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 022.490
nr EAN 4041248184202
Grubość [mm] 1,05
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32007-01
nr EAN 4026634303344
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32007-01
nr EAN 4026634303351
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32007-01
nr EAN 4026634303368
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.