Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » silnik Jaguar X-TYPE I Kombi (X400) » głowica i części Jaguar X-TYPE I Kombi (X400) » uszczelka głowicy Jaguar X-TYPE I Kombi (X400)

uszczelka głowicy do JAGUAR X-TYPE I Kombi (X400)

wybierz typ samochodu JAGUAR X-TYPE I Kombi (X400):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 87
Grubość [mm] 1,15
Tylko w połączeniu z 81029000
Ilość wycięć/otworów 2
Szerokość [mm] 385
Długość [mm] 450
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,521
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,570
nr EAN 8427769682018
Średnica [mm] 87
Grubość [mm] 1,20
Tylko w połączeniu z 81029000
Ilość wycięć/otworów 3
Szerokość [mm] 385
Długość [mm] 450
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,571
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,620
nr EAN 8427769682025
Grubość [mm] 1,2
Ilość zębów 3
Materiał Metal
nr EAN 3358960232335
Grubość [mm] 1,1
Ilość zębów 1
Materiał Metal
nr EAN 3358960232359
Grubość [mm] 1,20
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,571
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,62
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 175.580
nr EAN 4041248602577
Grubość [mm] 1,10
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,43
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,52
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 175.580
nr EAN 4041248631959
Grubość [mm] 1,15
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,521
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,57
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 175.580
nr EAN 4041248631904
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32204-01
nr EAN 4026634446362
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 87
Ilość zębów 1
Tylko w połączeniu z 14-32204-01
nr EAN 4026634313015
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,15
Średnica [mm] 87
Ilość zębów 2
Tylko w połączeniu z 14-32204-01
nr EAN 4026634313022
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 87
Ilość zębów 3
Tylko w połączeniu z 14-32204-01
nr EAN 4026634313039
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.